Historia spotów reklamowych w pigułce

Posted on 06/03/2019 3:43am

W obecnych realiach na rynku, praktycznie w każdym sektorze, panuje wielka konkurencja. Marki żeby zaciekawić swoim asortymentem potencjalnych klientów, potrzebują nieźle się nagimnastykować. W kraju taka sytuacja dominuje właściwie od niedawna. Jednak Stany Zjednoczone, kolebka konsumpcjonizmu, już w połowie XX wieku zajmowały tym problemem.


Reżyser podczas pracy
Author: Hayden Irwin
Source: http://www.flickr.com
Dlatego też pojawiły się tam szybko firmy marketingowe. Początkowo reklamy ukazywały się w gazetach oraz w radiu, były wymyślane przez utalentowanych specjalistów. Jednak wraz z upowszechnieniem się telewizji, zaczęto produkować spoty reklamowe. To właśnie one zaczęły mieć największy impakt na wybory konsumentów w Ameryce. Bazowały one na tzw. dżinglach, niedługich kompozycjach muzycznych, przeważnie śpiewanych i bardzo chwytliwych, które polecały dany produkt. Na początku spoty reklamowe występowały w barwach biało-czarnych, gdyż mało rodzin miało odbiornik kolorowy. Jednak zmieniło się to w latach 60-tych.

Obecnie, mimo popularności internetu, reklamy w telewizji dalej są niezwykle ważne. Obecnie tego rodzaju produkcja filmów korporacyjnych zadedykowana jest jedynie dla dużych marek, bowiem koszt jej jest bardzo duży - sprawdź tutaj. Sam czas antenowy, w rozróżnieniu od stacji, może okazać się nie do pokrycia dla skromnych marek. Dodatkowo, przy kręceniu spotu, trzeba zaangażować bardzo dużo osób. Bowiem aktorzy to tylko ułamek, produkcja filmów korporacyjnych potrzebuje także pracowników technicznych. Dźwiękowcy, kamerzyści, charakteryzacja i tak dalej - to wszystko jest bardzo kosztowne.


Za sprawą spotów telewizyjnych na przestrzeni kilku dekad rozrósł się konsumpcjonizm. Obywatele nabywali produkty polecane w telewizji, właściwie robią to do dzisiaj. Współcześnie aby wyprodukować reklamę (goodcase.pl/), potrzebne są spore nakłady finansowe, zatem mogą sobie na to pozwolić tylko majętne marki.

Tags: telewizor, reklama, Agencje, charakteryzacja