Reklama radiowa - jej cechy i negatywne strony, a także jej charakterystyka.

Posted on 13/03/2019 7:52am

Różne istnieją formy [promowania. Najbardziej istotne są jednak reklamy puszczane w tak zwanych starych mediach, czyli radiu, gazetach oraz telewizji. To one stwarzają największą ilość środków i to z tego powodu kosztują one dosyć sporo pieniędzy. Jako przykład można podać radio i reklamę w radiu. Reklama radiowa jest to taka forma promocji, której podstawowe założenia opierają się na słuchu. Niewątpliwie, iż radio ciągle jest niezwykle dochodowym punktem na umieszczanie reklam. Wyróżnia się parę kategorii reklamy radiowej. Pierwszą jest segregacja pod względem zakresu działania reklamy. Przykładowo publikowana przez stacje radiowe lokalne albo ogólnokrajowe.


radio
Author: Ryan Hyde
Source: http://www.flickr.com
Następną cechą nadawania reklamy radiowej jest to, iż stacja radiowa ma określoną grupę docelową, czyli jest skupiona na szczególnym segmencie rynku. Właśnie dlatego warto umieszczać reklamę w radiu. Z dobrze wymyśloną reklamą wstrzeli się w taki rynek oraz taką grupę odbiorców, do których skierowana jest reklama. Podstawową zaletą radia jest fakt, że towarzyszy w codzienności nowoczesnego człowieka wszędzie. Praktycznie nie ma znaczenia kiedy się przebywa, czy w domu, czy też w podróży. Kolejną zaletą jest cena owej reklamy, ponieważ reklama radiowa (wejdź na nasz profil) kosztuje stosunkowo mniej, aniżeli przykładowo reklama nadawana w telewizji.


Opisać reklamę radiową można na różne sposoby. Fundamentalna zasada to naturalność oraz przyjemne dla ucha hasła reklamowe. Niestety takie reklamy posiadają również minusy. Najbardziej ryzykowne jest to, że w radiu wszystkie puszczane treści są migawkowe. Czynnikiem sprawczym jest szybki czas trwania treści oraz ich niezajmujący charakter, a dzieje się tak dlatego, że bardzo sporo ludzi nie skupia się na przekazie w radiu. Jednakże nie da się zabrać radiu tego, że
radio
Author: First Austria
Source: First Austria
każdego dnia słucha je nawet 75 procent Polaków, zasadniczo w każdym wieku. Średnio godziny spędzone na słuchaniu radia wynosi około pięciu godzin.

Wymienić można parę gatunków reklam radiowych. Pierwszym jest dżingiel. Jest to kilkusekundowa reklama, zwykle nadawana jako melodia. Innymi kształtami reklamy są przykładowo rozmowy sponsorowane, czy najbardziej popularne są spoty reklamowe. Bez wątpienia jednak reklama radiowa zasługuje na miano popularnej metody reklamowania produktów.

Tags: radio, reklama, SPOT