Gazetki promocyjne to nic innego, jak reklama sieciowych hipermarketów

Posted on 21/06/2018 10:37pm

Dawnymi czasy, gdy w okolicy otwierany był raptem jeden, może dwa sklepiki branży spożywczej, konsumenci nie mieli za bardzo dużego wyboru i zmuszeni byli zdawać się na to, co znaleźli w tych sklepach. Z innej jednak strony wszyscy znali się dobrze i każdy doskonale wiedział co można znaleźć u lokalnego sklepikarza w sklepie.


Market
Author: Franklin Heijnen
Source: http://www.flickr.com
Efektem tego żaden rozsądny sprzedawca nie mógł pozwalać sobie na kombinowanie, gdyż zaraz odbiłoby się to w okolicy szerokim echem. Odkąd w każdym większym mieście na wszystkich rogach można znaleźć sklep spożywczy jednego z wielu przedstawicieli światowych koncernów, rozgrywa się między nimi nieustanna walka o klienta. Najbardziej znaczącym przejawem tejże walki są ceny, cięte czasami do granic możliwości. Ale żeby przyciągać klientów, powinni oni wiedzieć, że w konkretnym miejscu dostaną interesujące ich produkty w bardzo dobrej cenie. A o to wcale nie jest tak łatwo. Przy tak dużej konkurencji oraz cenach zmieniających się niemal codziennie ciężko jest dostarczyć bieżącą informację do jak największej liczby potencjalnych kupujących. A wówczas nawet najlepsze ceny i bogata oferta nie przyniosą zakładanego rezultatu w postaci rosnącej liczby klientów. Stworzono więc gazetki promocyjne przykładowo .

Gazetki promocyjne to najkrócej mówiąc reklama wielkich supermarketów, które stać na to, żeby co kilka dni układać prezentację dziesiątek towarów, potem drukować je w kilkukartkowych broszurach w ogromnych nakładach i dalej rozprowadzać pośród okolicznych domów. Jak można się domyślać, to bardzo droga procedura, więc nie każdy sklep stać na takie wydatki.

Dlatego trzeba zwrócić uwagę na elektroniczne gazetki promocyjne. Najczęściej są to internetowe wersje gazetki drukowanej, ale pojawiają się również promocje istniejące tylko w tym wydaniu. Często przybierają one formę newslettera i w tej wersji mogą być nieakceptowane przez wielu internautów, którzy uznają je za zbyt natrętną postać oferty. Gazetki promocyjne w postaci tradycyjnej da się bowiem obejrzeć w dowolnym momencie lub zupełnie nie zwrócić na nie uwagi.

Tags: ceny, gazetki